Sommarbilder 2011

Tror att jag vid något tillfälle lovat att visa bilder från sommarens semesterbravader. Och nu är det dags! Har suttit här en stund och försökt välja ut några riktigt fina och somriga foton men alltså... ÄR någon verkligen intresserad av att se grabbarna på en sandstrand i Slite? Eller bilder av de fantasifulla djur som vår hytt-värd Ludvig vek av handdukar och lade på vår säng varje kväll när vi åkte färja i Medelhavet? Eller när vi dansar runt midsommarstången? Äter sockervadd på tivoli?
Näe.
Eftersom det är min blogg är det jag som bestämmer och då bestämmer jag att det är alldeles för trist. Och någon måtta får det vara, så det blir bara EN bild. Inte fler.
Jag velade länge mellan den här:
och den här:
... men nu har jag bestämt mig för att det här nog är årets mest intressanta och spontana sommarbild:
Den föreställer, från vänster till höger, ett plaströr modell större, Freja, KusinOtto och Tore. I bakgrunden skymtar stuggrannens hus. Det är midsommarafton och vi ska gå till stranden och provbada lite (därav KusinOttos aningens för tajta badbrallor) KusinOtto tog kommandot och bestämde att Tore var tvungen att hålla honom i handen. Freja ville undersöka vad som fanns i plaströret. Själv hade jag tänkt mig en tjusig och idyllisk bild på de gulliga tre, men väntade en sekund för länge. Freja ramlade. KusinOtto blev plötsligt kissnödig och lite irriterad över att Freja låg där på marken när de faktiskt var på väg till stranden. Tore ser ut lite som om han helst vill komma loss ur KusinOttos grepp.
Kanske inte så idylliskt, men klart intressant, eller hur!
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0