Bussresan avslutad. Nu: Båt

Bussresan avklarad. Nu åker jag båt och funderar över vad jag ska göra med de kunskaper i fårskötsel som jag snappade upp den sista biten från Uppsala till Stockholm. Damen framför mig i bussen informerade nämligen sin vännina mycket ingående i ämnet och jag kunde inte undgå att lyssna (förstås! Det här med att tjuvlyssna på folk är ett underskattat gratisnöje). Tror jag bestämmer mig för att de inte är något att ha och helt enkelt tar och glömmer bort allt jag vet om baggar, slakt och veterinärbesiktningar.
Bäst att fokusera på morgondagens utbildning i stället.
Datautbildning på havet... Kan bli något det! Håll tummarna för att internettet finns tillgängligt hela vägen över Ålandshav. Annars är jag liksom lite rökt, kan man säga!

Go´natt!

:-)

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Fårskötsel, ja det kanske kan vara din nya hobby. Min bror Tord brukar ta hand om några får på sommaren, dom kommer nog snart. Då kan du kanske fråga om du får prova på dina kunskaper.

2012-04-19 @ 11:06:50
Postat av: Heson

Tack, men nej tack Lillemor :-) Klappa dem gör jag gärna, men själva skötseln överlåter jag till någon annan. Det var mest en historia om en bagge som gjorde att jag bestämde mig för att fårskötsel inte är något för mig. De kan visst stångas så pass att man blir av med både ben och armar. Hu! Men killingarna är ju gulliga. Och osten blir god :-)

2012-04-19 @ 22:38:53
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0