Bäbis vs bastu. Och lite slagsmål

Idag ska man visst blogga om bäbisar. Typiskt det, när jag hade tänkt blogga om att bygga sig en bastu. Har googlat lite på ämnet och det verkar vara ett och annat att tänka på med milimetrar för bästa placering av ventiler, lämpligt avstånd mellan bastuns innervägg och husets innervägg, folie som isolering, med mera, med mera. Något jag dock inte blir riktigt klok på är den här instruktionen som jag hittade på nätet:
Om mannen vill slå sin livrädda fru med en lövruska i bastun, så är det bra om höjden på bastulavarna* är anpassade enligt skissen? Eller va? Och hur tolkar man bilden på mannen sedd uppifrån? Är 600 något slags standardmått mellan axlarna på en bastubadande man? Behöver jag kontrollera min egen man så att han har rätt mått? Får han inte slå mig med en lövruska annars? I så fall hoppas jag att han faller utanför standardmåtten, för något slagsmål vill jag inte ha. Eller att han för den delen inte bara faller utanför standardmåtten, utan faller omkull mer på riktigt och bryter armen/alternativt mosar lövruskan innan han kommer på en så urbota dum idé som att slå mig.

Eh... nu känns det som att det här inlägget på något sätt har gått aningens överstyr.
Jag sa ju det.
Man ska blogga om bäbisar idag, inte bastubyggande.
Det måste vara därför.
Får ta det en annan dag.
Det här med bastun alltså.
Tyvärr har jag inte så mycket på gång när det gäller bäbisar. Förutom att det såklart är kul att det blev en liten sessa!

God kväll!

:-)

*) Ja, det heter så. Alltså själva bänkarna man sitter på. Visst märks det att jag börjar bli lite av en expert i ämnet!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0