Ett litet äventyr

Jag har åkt tåg igen. Den här gången hade jag sällskap av en indisk man som pratade i mobilen hela vägen från Gävle till Stockholm och utbrast i ett "Halloo-halloo-hallooooo-halloo-halloooo!?!" varje gång mottagningen blev dålig. Bakom honom satt en dam med ett ruskigt dåligt bordsskick och smaskade på karameller. En man med ett rejält talfel hade glömt biljetten och själv lusläste jag SJ´s tidning Kupé där det bland annat var en intervju med Claes Eriksson från Galenskaparna. Väl framme på Stockholms Central tog jag rulltrappan ner mot tunnelbanan och sprang rakt in i - Claes Eriksson från Galenskaparna!

Tog mig till hotellet och käkade sedan middag på en liten sushirestaurang där personalen verkade ha bjudit in hela släkten på kalas, shoppade mig lite nötter och en fruktsallad på ICA Hornsgatan och duschade i mörker eftersom badrummet saknar både gardiner och duschdraperi. Och nu har jag barrikaderat mig i sängen med Guldbaggegalan på tv och datorn i högsta hugg. En annorlunda måndagskväll, men rätt så trevlig och väldigt händelserik!

:-)

Kommentarer
Postat av: Lillemor

En riktigt intressant resa det där, undrar vad som händer nästa gång.

2012-01-25 @ 13:18:51
Postat av: Heson

Mycket intressant och då utelämnade jag ändå mitt besök på tågtoaletten - tyckte inte det passade sig på bloggen ;-)

2012-01-25 @ 21:52:01
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0