En webbutvecklares fredag

I Ljusdal hade man gömt undan Vuxenskolan på en helt annat plats än sist jag var där, vilket gjorde att jag irrade runt en aning samt kom försent till min kurs. Man hade inte heller sandat på den enda lediga parkeringsplats som fanns tillgänglig, men däremot fanns där massor av is med finfint glid. Synd bara att jag på grund av bråttom och klantig inte kunde göra en snygg kliva-ur-bilen-manöver. Jag körde istället en totalt okontrollerad glidning ut ur och bort från bilen med överkroppen fortfarande kvar mot sätet. Funkade det med även om jag är lite öm i ena benet nu.

När jag hade lekt fröken i några timmar fick jag lunch och sedan ägnade vi en sisådär 20 minuter åt att vara utelåsta och ringa runt till folk som eventuellt kunde känna till någon som kanske skulle kunna få tag i en nyckel. När det problemet väl var löst gällde det att prioritera tiden på bästa sätt. Det bestämdes att vi skulle korta ner kursen med ca en och en halv timme eftersom det var fredag, samt att vi på den en och en halv timme som var kvar skulle hinna klämma in en kaffepaus mellan de fem uppgifter som var och en skulle lösa. Sedan visade det sig att det var på tok för lite tid för uppgifter så det blev mest kaffe.
In alles - en rätt så trevlig dag.

I morgon ska jag prova Stockholm istället. Dock utan kurs, men med min fina lilla familj!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0