Ett födelsedagsbarn

I morgon bitti ska jag i nyvaket tillstånd försöka få mig själv, en bricka med varm choklad, juice och mackor, samt paket upp för en stege till en loftsäng och en alldeles nybliven åttaåring. Tanken är att jag ska sjunga samtidigt också, men jag känner mig lite osäker på om det är genomförbart eftersom jag måste hålla tungan rätt i mun så jag inte tappar balansen på stegen och får ägna morgonen åt att torka varm choklad från de vita tapeterna. Så vi får se hur jag gör med det. Jag kanske överlåter sången till övriga familjemedlemmar och fokuserar på klättrandet. Eller så är det smartare om jag överlåter frukostbrickan istället så slipper jag ju även torkandet vid en eventuell olycka.


Hur som helst: bästaste Lillebror fyller hela åtta år i morgon!
Åtta år!
Tänk va...!



:-)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Här i familjen får vi en åttaåring på måndag. Coolt!

2012-05-09 @ 22:19:46
URL: http://radhustankar.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Oj, vad dom blir stora. Hans-Åke fyller också idag, jag steg upp i ottan, smög mig upp och gjorde frukostbricka, knackade på sovrumsdörren och började stämma upp i "ja må ha leva", men då var han inte där.Snopet! Tror du inte han hade smygit sig upp och var inne i badrummet. Äsch!

2012-05-10 @ 13:37:23
Postat av: Heson

Lillemor: Nämen vad snopet!! Han brydde sig alltså inte ens om att rävsova!? Hoppas du tvingade tillbaka honom till sängen så du fick sjunga färdigt ;-)



Kajsa: Coolt var ordet ;-) Här har vi precis kalasat färdigt för idag. Nu väntar bowlingkalas med kompisarna nästa helg. Lämpligt som bara den - bara att ta sig till bowlinghallen, bowla en stund, fika och lämna röran åt någon annat att städa upp. :-)

2012-05-10 @ 22:37:37
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0