Har ni satt upp era diskmål ännu?

Någon har tappat en lapp på mitt jobb:


Den väcker liksom en del frågor....
Man får väl anta att det är en inköpslista, men varför vill man köpa ett diskmål och framför allt: vad ÄR ett diskmål? Något man äter medan man diskar? Fast det låter ju väldigt krångligt att försöka stoppa i sig något samtidigt som man står med händerna i diskbaljan. Skulle kunna vara så att man valt att göra en kombinerad shopping och kom i håg-lista. Kom ihåg att shoppa och sätta upp ett mål för din diskning! Fast... det låter ju rätt långsökt... vad kan man ha för mål med sin diskning annat än just att den ska bli ren? Att det ska gå snabbt förstås... Och att man ska göra det oftare kanske... Hmm...

Det här "matlagnsenap" känner jag mig också lite nyfiken på. Finns det speciell senap för matlagn? Om man med "matlagn" menar "matlagning" så låter det ju inte helt orimligt, men menar man något annat så blir det genast mer komplicerat.

Sambal oelk fattar jag ju även om stavningen är lite hur som helst och kanelbulle har jag såklart koll på. Fast varför bara köpa en endaste kanelbulle? Tänker man äta den tillsammans med vindruvorna, senapen och sambal oelek? Och är det verkligen gott att skölja ner allt med Festis?

Ja tänk vad många frågor... Det kommer inte saknas samtalsämnen kring fikabordet på jobbet den närmaste tiden, i alla fall.

Och ja: Jag är ganska lättroad
;-)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hehe... Jag såg någon på Tv som alltid skrev något knasigt överst på handlingslistan och sen med flit lämnade den i kundvagnen för att någon skulle hitta den och börja fundera. Kanske du har blivit utsatt för något liknande ;-)

2012-05-23 @ 22:39:07
URL: http://Www.heidihoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0