Varit på jazzklubb - check!

Igår gick jag och Farmorn på jazzklubb. Mest för att hennes arbetskamrat är med i bandet som spelade. (Eller egentligen bara därför) Och själv gick jag med för att Farmorn inte skulle behöva gå ensam. Övriga i publiken gick förmodligen dit för att de gillar jazz. Eller för de goda smörgåsarna man kunde köpa i pausen. Med tanke på dem skulle jag nog kunna tänka mig att gå dit igen. Fast med tanke på jazzen så avstår jag nog ändå... Men bandet var riktigt duktiga på stämsång och på att vara glittriga och liksom... ja... jazziga, om man säger! Funderar också på att bli så. Glittrig. Lite discokula.Men jazzen är inte riktigt min grej. Låtar från 1900 kallt där varje musiker i bandet måste spela ett tvåminuters solo i varje låt. Och dessutom måste man komma ihåg att applådera efter varje solo. Nä. Jag håller mig till Bo Kaspers ett tag till jag
 
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0