Klädbekymmer

Trots den ständiga kylan och snön så verkar barnen ha växt så det knakat under vintern. Fast de måste ha knakat lite tyst för jag har då inte märkt något. Förrän plötsligt nu när solen lyser på morgonen när man kliver ur sängen och faktiskt bidrar till att man känner sig en aning pigg och alert och har ögonen ordentligt öppna redan innan den första koppen kaffe. Nu ser jag plötsligt att Storebrors t-shirtar inte längre hänger nere vid knäna, utan mer slutar strax ovanför naveln. Och byxorna verkar automatiskt ha anpassat sig till sommaren för nu slutar de en bit ovanför fotknölen istället för att släpa i golvet. Lillebrors kläder har också blivit märkbart små på alla möjliga håll och kanter, så det var bara att sätta sig vid datorn och klicketi-klicka hem lite vårfina kläder från nätet. Synd bara att jag är lite dum i huvudet och inte tänkte på att det då gäller att beställa en, eller kanske till och med två storlekar större än den de har idag. Fast några grejjer passade i alla fall. Även om de flesta av just de som passade var till mig... För jag behövde visst också lite nya kläder, även om anledningen till det inte var att de jag redan har hade blivit för små...
Tokigt det kan bli...
 
:-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0