Bra försäljningsknep?

Träffade på en liten tjej som sålde lotter på gårdagens hockeymatch. Jag ville såklart veta vad de kostade innan jag klippte till.
 
"Om du köper en lott kostar den 10 om du köper två lotter kostar de 20 om du köper tre lotter kostar de 30 om du köper fyra lotter kostar de 40 om du köper fem lotter kostar de 50 om du köper sex lotter kostar de 60 om du köper sju lotter kostar de 70..."
 
Ungefär där var hon tvungen att andas så jag passade på att slå till på en lott. Bara en, för jag hade bara 10 kronor i fickan. Inte utan att jag kände mig lite taskig som inte hade råd med fler när hon ändå hade lärt sig prislistan så bra. 
 
:-)
 
P.S Jag vann inget D.S
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0