Femkampsmåndag

Har haft femkamp med kusinOtto, femåetthalft, ikväll. Svårare än man tror, för reglerna var verkligen jättekrångliga! Tur att Otto hade koll och kunde styra upp det hela. Till exempel trodde jag först att den som kastade sin boll längst automatiskt vann. Så funkade det åtminstone på nittonhundratalet vad jag minns, men här var det visst tvärt om. Kortast kast vann. Jahaja...
Och i grenen där man ska springa med en liten pinne mellan knäna från ett snöre till ett annat (den leken kan ni va :-), så fick JAG börja om från början när Otto tappade sin pinne. Dessutom var det jaktstart som gällde och inte klara-färdiga-gå vilket jag såklar inte hade fattat och där tappade jag värdefull tid.
Prickkastning med kardborrebollar på konstig måltavle-hatt, förlorade jag automatiskt eftersom Otto hade ny frisyr för dagen. Ny frisyr = omöjligt att ha måltavle-hatt, så Mostern fick inte kasta sina bollar.
I titta-genom-en-strut-och-samla-små-lappar-med-siffror-grenen missade jag själva starten helt och hållet och hade inte en chans att komma ikapp.
Femte grenen hoppade vi över.
 
Resultatet i femkampen Otto vs Mostern: 4-0
 
:-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0