12. Hepp! Dagens filmtips!

Hm... Klurigt...Här på Thelbacken har vi liksom fastnat rejält i serieträsket, så det var inte igår och inte ens i förrgår jag såg en film. Och apropå det: förr i tiden, typ på nittonhundratalet, hette det inte "serie". Det hette "följetong". Det var inte heller i går man använde det uttrycket, men nu har jag plötsligt sagt det två gånger på bara några dagar. Det bara ploppade upp. Idag använde jag även ordet "konvolut" när jag menad "skivfodral". Konvolut!! Herreminje! Ja ni hör ju själv! Det MÅSTE vara en 40årskris!! Hjälp! 
 
Men nu har jag visst kommit ifrån ämnet en aning. Filmtips var det ju. Min favorit - alla kategorier - är en gammal klassiker. Har sett den hur många gånger som helst. Tröttnar aldrig, så jag tipsar väl om den då. Omutifallatt någon skulle ha missat:
 
 
Life is like a box of chocolates...
 
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0