Paketproblem

För några kvällar sedan ägnade jag en lång stund i kassan på Ica åt att klistra frimärken på två paket som skulle returneras till Barnens Bokklubb. Detta gjorde jag medan kön växte allt mer, folk trampade otåligt och kassörskan bara tittade på lite slött sådär. Det kändes liksom inte riktigt ok. Lite hjälp från kassörskan hade inte suttit helt fel, för det var minsann inte bara ETT frimärke som skulle klistras på. Visserligen är de ju självhäftande nu för tiden, men ändå. Hur som helst... Idag när jag kom hem hittade jag samma paket, som jag för bara någon dag sedan skickade tillbaka, i vår brevlåda igen! Grrrr!!! Att det ska vara så svårt! Det är ju inte första gången det krånglar när jag ska skicka tillbaka dessa bokpaket. För... hehe... det har ju hänt någon gång tidigare att jag har glömt att avbeställa.

Hur som helst. Nu blev jag riktigt less, skrev ett mail till bokklubben, tackade för den här tiden och sade upp medlemsskapet. Lite synd, på sätt och vis, men vad sjutton. Om man inte kan bli av med böcker som man inte vill ha, trots att man betalar och klistrar frimärken och står ut med arga blickar från kunderna på Ica, så får det faktiskt va, även om det inte är bokklubbens fel.

Det är inte utan att jag spontant vill släppa fram den bittra lilla tanten i mig och yttra något i stil med "Det var bättre förr, när Posten var Posten och Ica var Ica". Men det skulle jag ju aldrig göra. Nähäääärå! Den tanten är väl undangömd, så det får ni inte höra ;-) Istället åkte jag direkt till närmaste postlåda och petade med viss möda in paketen igen, men först såg jag till att endast bokklubbens adress var läsbar på adressetiketten. Så nu var det väl sjävla den!

Förresten, så är Pappan just nu ute och letar efter ett försvunnet paket som tydligen har hämtats av någon annan än honom själv. Jooråsåatte... Bättre förr??

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0