Liten blir stor

Fick hem en lapp från skolan om att det är dags för Storebror att få påfyllnad av stelkrampsvaccin. Vis efter spektaklet med svinis-sprutan, tänkte jag att det nog vore bra att förbereda honom på att han snart kommer att behöva ta ännu en spruta i armen, så jag sade lite sådär i förbifarten:

"Förresten, så såg jag att du snart ska få ta en vaccinspruta"
"Ska jag?!" säger Storebror och jag kan riktigt se hur han överlägger med sig själv.
Jag väntar med spänning på reaktionen.
Till slut säger han
"Jaha. Ja, men det är ju lugnt. Gör ju nästan inte ont alls!"

Phu!

Hänger detta kloka uttalande ihop med att han tycker sig ha fått lite mer hår på armarna, att han häromdagen kom på att han det nog är dags för honom att börja med deodorant och att han nyss uttalade orden "Jag tycker det är lite barnsligt att sova i mamma och pappas säng" och helt frivilligt gick och lade sig i sin egen?!

Jeeses... tror minsann att han börjar bli stor!

:-)

P.S ...och så där! Nu tror jag bloggtorkan släppte lite. Ibland lönar det sig att gnälla D.S


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du någon mailadress? MVH Maria

2010-10-03 @ 17:44:43
Postat av: Heson

Hej Maria! Jodå jag har en mailadress, men... vem är du och vad har du för spännande du vill maila mig om?



//Heson

2010-10-03 @ 21:13:35
URL: http://hesons.blogg.se/
Postat av: Heson

Äh, vad tusan...

Prova den här: [email protected]

2010-10-03 @ 21:33:16
URL: http://hesons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0